BIRKENES FRIIDRETT I HOLMEKOLLSTAFETTEN

Postet av Andreas Emil Hansen den 26. Apr 2024

Vi må helt tilbake til 1996, når Birkenes IL sist stilte lag i Holmekollstafetten, forteller Arvid Falander når han starter møtet på Idrettshuset. Rundt bordet sitter spente løpere, noen har vært med før og for andre er det helt nytt å bli med på stafett. Felles for dem alle er at de har løpt jevnt og trutt gjennom hele vinteren!

Arvid er primus motor, pådriver, trener, inspirator og til og med bussjåføren som skal kjøre hele stafettlaget til Oslo og tilbake, lørdag 4. mai. Det er moro at vi stiller et mikset lag. De som er med på laget har trent jevnt og trutt gjennom hele vinteren. Det er fint å ha ett løp å glede seg til, sier Arvid.

I vinter har disse vært med på Arvid sine intervalltreninger og friidrettstrening.

Etter en informativ gjennomgang av opplegget og planen for reise, gjennomføring og turen tilbake var alle spørsmål besvart. Nå gjenstår det å se hvordan laget presterer blandt ca 4500 lag, som også skal delta i Holmekollstafetten.

Vi ønsker lykke til!